متخصص تغذیه رژیم کتوژنیک

تبلیغات در سایت ما

اطلاعات جدید حوزه های مختلف سلامت و پزشکی

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 1
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 0
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته :
  • بازدید ماه :
  • بازدید سال :
  • بازدید کلی :
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 18.117.158.47
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    بهترین اطلاعات پزشکی و سلامت را با شما به اشتراک گذاشته ایم
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    متخصص تغذیه رژیم کتوژنیک

    رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر عوارض رژیم کتوژنیک چیست و برای کاهش آن چه کنیم؟ تفاوت میان رژیم کم کربوهیدرات و کتوژنیک چیست؟

    رژیم کتوژنیک دکتر زهرا احمدی

    رژیم کتوژنیک رژیم لاغری کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه به رژیم استاندارد است، با این تفاوت که محتوی مقدار بیشتری پروتئین است. در کل چندین ماده غذایی در برنامه کتوژنیک ممنوع بوده و با محدودیت مصرف روبرو هستند. این سوخت جایگزین، در کبد و از چربی تولید می شود، و میتواند انرژی کل بدن، از جمله مغز را تامین کند. در حقیقت،در یک رژیم لاغری کتوژنیک بدن شما منبع اصلی سوخت خود را تغییر میدهد و تقریبا به صورت کامل از چربی انرژی خود را تامین میکند. این اتفاق زمانی رخ میدهد که شما به طور قابل توجهی مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید. رژیم آنلاین کتوژنیک حتی کاهش بیشتر پروتئین مصرفی و مثلا مصرف ۱ گرم پروتئین به ازای وزن ایدهآل، بخصوص در طول شب، میتواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد.  

    دکتر متخصص رژیم کتوژنیک

      • رژیم لاغری کتوژنیک دورهای (CKD): در این رژیم، دورههایی با کربوهیدرات بیشتر وجود دارد. البته گفتنی است که برای گرفتن یک رژیم سالم و با کمترین عوارض ممکن، فرد بایستی تحت نظر پزشک متخصص تغذیه باشد و با مشورت وی شروع به رژیم گرفتن کند.

    دکتر رژیم کتوژنیک

    از آنجاییکه رژیم کتوژنیک، یک رژیم پزشکی است که باید مطابق اصول صحیح و برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار گیرد، استفاده طولانی مدت از آن، سودمند نیست، ضمن آنکه استفاده مداوم از آن که به معنای کاهش مصرف کربوهیدرات است، میتواند سردرد، یبوست، مشکلات تنفسی و دیگر مشکلات ایجاد کند.

    دریافت رژیم کتوژنیک انلاین

    مگر اینکه یکی از مسائل پزشکی انگشت شمار گریبان گیرتان باشد.(مثل اختلال کارکرد کلیه ها، کیسه صفرا، پانکراس یا کبد)، زیرا برنامه غذایی کتوژنیک کاملا بی خطر است. ماهی و به خصوص ماهی های چرب مثل سالمون یکی از بهترین انتخاب ها برای گنجاندن در رژیم غذایی کتوژنیکژنیک است. برای داشتن رژیم غذایی سالم و وزن متعادل، علاوه بر موارد فوق، مصرف الکل، غلات تصفیهشده، چربیهای جامد، چربیهای اشباع، چربیهای ترانس، نمک و قند نیز باید به نازلترین حد ممکن برسد. بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک این حالت زمانی رخ میدهد که بدن قادر به تأمین انرژی از سوختن قند(گلوکز) نباشد؛ یعنی مصرف کربوهیدرات که حاوی قند هستند باید به حداقل ممکن برسد و مصرف چربی افزایش یابد تا بدن انرژی مورد نیاز سوخت و ساز خود را از شکستن اسیدهای چرب حاصل کند. ممکن است انتخاب میان وعده در این رژیم سخت به نظر برسد. اگر در دستهبندیِ ورزشکاران حرفهای و بدنسازان نمیگنجید، بهترین انتخاب میتوانید رژیم کتوی استاندارد باشد.

    متخصص رژیم کتوژنیک

    بنابراین اگر مثلا ۷۰ کیلوگرم وزن دارید، بهتر است مصرف پروتئین شما حدود روزانه ۷۰ گرم باشد. بنابراین رژیم غذایی سالم، رژیمی است که 2000 کالری روزانه مورد نیاز بدن یک فرد سالم را به او برساند و همه مواد مورد نیاز و ضروری بدن را به منظور حفظ حیات و تندرستی تأمین کند. مواد غذایی این گروه علاوه بر پروتئین که ماده سازنده بدن است و از اسیدهای آمینه ضروری و غیرضروری تشکیل شدهاست، دارای دو عنصر مهم و ضروری؛ یعنی آهن و روی هستند که برای رشد و ترمیم بافتهای بدن و خونسازی لازمند. روغن نارگیل دارای خواص بی نظیری است که باعث می شوند به یک ماده غذایی بسیار مناسب برای رژیم کتوژنیک تبدیل شود. این فرآیند در اغلب افراد نتایج آشکاری دارد، به طوری که برای تبدیل چربی به انرژی نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی به کالری بیشتری نیاز است. رژیم کتوژنیک آنلاین علاوه بر این که گوجه فرنگی کالری بسیار کمی دارد، از نظر ترکیبات مفید گیاهی مانند بتاکاروتن و لیکوپن نیز بسیار غنی میباشد. همچنین بهتر است به جای روغنهای چرب گیاهی(مارگارین)، از جایگزینهایی مانند روغن زیتون استفاده شود و مصرف غذاهای سرخکردنی به حداقل برسد؛ چرا که فاقد ارزش غذایی است که به آن غذای «کالری خالی» میگویند.

    رژیم کتوژنیک دکتر اوسطی

    چربیهای مضر و ناسالم: سعی کنید تا حد امکان از مصرف برخی روغنهای مضر مانند روغن پالم و روغنهای گیاهی فراوری شده ناسالم خودداری کنید. بهعنوان مثال: در طول هفته، ۵ روز از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید و در ۲ روز بعدی مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهید. تاکنون، هیچ بررسی معتبری در خصوص مزایا و معایب پیروی از رژیم کتوژنیک در بارداری و شیردهی انجام نشده است، و بنابراین، تا زمانی که سلامت مادر و نوزاد مطرح است، باید بسیار محتاطانه عمل گردد. بنابراین، اضافه کردن نمک بیشتر یا مصرف مکملهای معدنی ممکن است دراینباره به شما کمک نماید. شما می توانید با کمک ورزش کردن اقدام به چربی سوزی بیشتر کنید که در ادامه باعث عضله سازی نیز می شود و با کاهش وزن می توانید از خطر بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، افسردگی و اضطراب در امان باشید.

    در صورتی که این مشکل ادامه داشت، سعی کنید مصرف فیبر را در برنامه غذایی خود افزایش دهید. هدف این است که کالری بیشتری از چربی دریافت کنید تا از کربوهیدرات.در ادامه این بخش از نم نمک بسشتر بخوانید. • رژیم لاغری کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد تا در نزدیکی تمرینات ورزشیتان کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. طبق یک مطالعه سال ۲۰۱۲ ، با کاهش مصرف کربوهیدرات ، رژیم کتوژنیک می تواند علائم آکنه را در برخی افراد کاهش دهد. یعنی به صورت شانسی، یک رژیم آنلاین با وضعیت بدنی فرد همخوانی داشته و خوب کار میکند.

    رژیم لاغری کتوژنیک چطور کار میکند؟ چطور باید به شرایط کتوزیس برسیم؟ هرچند، هردو باعث کتوزیس میشوند. بعضی ها، وارد کتوز میشوند اما هیچگاه حس خوبی ندارند. اگر برنامه غذایی کتوژنیک به خوبی تنظیم شده باشد، هرگز دچار چنین شرایطی نخواهید شد. برخی دیگر با آن حس خوبی دارند، حسی که همیشه به دنبالش بودند. بنابراین بسیار مهم است که آب بدن را تامین کنید، و الکترولیت هایی نظیر پتاسیم، سدیم و منیزیم را با مکمل ها در برنامه غذایی خود تامین کنید. اگر بخواهیم یک راهنمای کلی تعریف کنیم، باید برنامه غذایی خود را طوری تنظیم کنید که ۱۰% انرژی خود را از کربوهیدرات، ۱۵ تا ۲۵ درصد از آن را از پروتئین و ۷۰% یا بیشتر را از چربیهای تامین کنید. مغز ارگان پرمصرفی است و در طول روز نیاز مداومی به تامین انرژی دارد، اما نمیتواند به صورت مستقیم از چربی تغذیه کند.

    تنها سوختهای قابل استفاده برای مغز گلوکز و کتونها هستند. ضمن آنکه چنین رژیمهای نادرست و غیر اصولیای مانند رژیمهای لاغری سریع، برای سلامتی تهدید محسوب شده و مشکلات بزرگی ایجاد میکنند. راه اصلی برای مقابله با چنین عوارضی برای زنان این است که یک رژیم قلیایی کتوژنیک را امتحان کنند. با کاهش گلیکوژن، وزن آب را (اغلب به طرز چشمگیری) کاهش می دهید. مواد غذایی از جمله نان، برنج، ماکارونی، رشته، گندم، جو و ذرت در این گروه قرار دارند که منبع کربوهیدراتهای پیچیده، فیبر و همچنین ویتامینهای گروهB ، آهن و پروتئین هستند و نقش تأمین انرژی را در بدن ایفا میکنند.

    انواع میوهها، آبمیوههای طبیعی، کمپوت میوه و میوههای خشک ( خشکبار)، در این گروه جای دارند که در مقایسه با گروههای دیگر، انرژی و پروتئین کمتر و فیبر، ویتامین و مواد معدنی بیشتری دارند. اگه نمیتونید این روغن رو خالی بخورید، بهتره ازش در سالاد استفاده کنین و اونا رو با سبزیجات میل کنین. به نظر میرسد که اگر یک لیوان کمتر برنج بخورید، از رژیم کم کربوهیدرات، وارد رژیم کتوژنیک میشوید.

    اگر به دنبال یک رژیم کتوژنیک رایگان هستید در این بخش یک رژیم لاغری مناسب شما را ارایه خواهیم کرد. اگر رژیم کتوژنیک برای لاغری، تازگیها به گوشتان خورده است و هوس کردهاید برای کاهش وزن، این رژیم را امتحان کنید، بهتر است اول کاملا با آن آشنا شوید. یکی از آنها؛ با کربوهیدارت کم، و دیگری باکربوهیدرات کمتر است. یکی از مواردی که تیم وب سایت زیبیتو همیشه کاربرانش رو به اون تشویق میکنه، مطالعه کردن هستش.

    • بیماری پارکینسون: یک مطالعه از تأثیر رژیم کتوژنیک در بهبود نشانههای بیماری پارکینسون حکایت دارد. ازآنجاییکه نوع و حجم مواد غذاییِ مصرفی، تأثیر مستقیمی بر سلامت انسان دارد، به منظور حفظ سلامتی توجه به مواد غذایی مورد نیاز بدن اجتنابناپذیر است. این نوع از رژیم لاغری کتوژنیک بهطور معمول محتوی ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. این نسبت به طور معمول به شکل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات است. همین که این مقادیر را جایی یادداشت کنید کمک میکند بتوانید خودتان را کنترل کنید. طی تحقیقات دانشمندان دریافتند که استفاده از رژیمی با کربوهیدارات کم و چربی زیاد، حملات تشنج را در کودکان کاهش داده یا متوقف میکند.

    در مجموع، هفتههای ابتدایی برای انطباق با شرایط کتوژنیک، میتواند سخت باشد. این را هم بدانید که برنامه غذایی کتوژنیک، کم آب شدن بدن و از دست دادن الکترولیت ها را ساده می کند. منظور از نوشیدنیهای غیر مجاز در رژیم کتوژنیک، نوشیدنیهایی است که کربوهیدرات بالایی دارند. رژیم لاغری نوعی سبک تغذیه به منظور کاهش وزن است. اندامها و بافتهای بدن برای کارکرد درست نیاز به تغذیه مناسب دارند؛ در غیر اینصورت بدن مستعد بیماری، عفونت، خستگی، عملکرد ضعیف، دیابت، چاقی، بیماریهای قلبی و انواع سرطان میشود، ضمن آنکه تقریباً همه مواد غذایی خاصیت مقابله با عوامل بیماریزا را دارند.

    پیروی از سبک درست زندگی، تغذیه و اصلاح رژیم غذایی یکی از فاکتورهای مهم حصول سلامتی است. این امر میتواند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به سندروم تخمدان پلیکیستیک (یکی از انواع کیست تخمدان) داشته باشد. انواع گوشت قرمز،گوشت سفید، تخم مرغ، حبوبات و مغزها در این گروه دستهبندی میشوند و نقش مهمی در تأمین پروتئین بدن دارند. هندوانه سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامینC، پتاسیم و مس، است.

    یعنی باید به طول کامل از غذاهای شیرین حاوی قند و غذاهای سرشار از نشاسته از جمله: نان، پاستا، برنج و سیبزمینی و تمام فرآوردههای آنها دوری کنید. هر کدام از این مواد غذایی دارای میزان کم کربوهیدرات و مقادیر زیادی پروتئین و چربی هستند، لذا جزو غذاهای رژیم کتوژنیک محسوب می شوند. ولی طرز تهیه غذاهای دیگر هم گفته شده. چون در غیر این صورت، دستورالعملی می شود برای معلق ماندن در محدوده بین دو شرایط، با حال و هوایی ناخوشایند بنام آنفولانزای کتو؛ که در آن مغز و دیگر سیستمها به دنبال سوخت هستند، اما چیزی پیدا نمیکنند. دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی آردایت رژیم لاغری سریع رژیم کتوژنیک سایت زیر: https://rdiet.ir/  


    بخش نظرات این مطلب


    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند

      برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اطلاعات جدید حوزه های مختلف سلامت و پزشکی و آدرس clinic-hematology-semnan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به اطلاعات جدید حوزه های مختلف سلامت و پزشکی امتیاز دهید